. მაღალჩინოსნების წარუმატებელი წინასწარმეტყველებები და აზრები

მთელი ისტორიის მანძილზე ადამიანი მუდამ ცდილობდა, მომავალი განეჭვრიტა. მეცნიერების განვითარებასთან ერთად წინასწარმეტყველებებმა სარწმუნოების გარდა, სამეცნიერო და მოწყობილობრივი არეებიც მოიცვა. თუმცა, როგორც სხვა შემთხვევაში, აქაც მრავლადაა წარუმატებელი წინასწარმეტყველებები, რომელთა უმეტესობა დღეს ღიმილს იწვევს:


არანაირი მიზეზი არ არსებობს, რის გამოც მომავალში ადამიანები მოინდომებენ, სახლში ჰქონდეთ გამომთვლელი (computer-ი). 
კენ ოსლონი, ამერიკელი მშენებელი, Digital Equipment Corporation-ის დამაარსებელი. 1977 წელი.


ჩვენ ვერასდროს შევქმნით 32 ბიტიან operation system-ს, მაგრამ IBM მაინც ყოველთვის მეყვარება. 
ბილ გეიტსი, 1989 წელი.


ლი დე ფორესტმა მრავალჯერ განაცხადა, რომ მალე შესაძლებელი იქნება ადამიანის ხმა მოწყობილობების საშუალებით ატლანტის ოკეანის იქითაც გავრცელდეს. ამ თაღლითური და აბსურდული კამპანიის გამო ბევრი ადამიანი შეცდა და დაუჯერა მას.
ამერიკელი ვექილი, რომელიც სასამართლო პროცესზე ბრალს დებდა გამომგონებელ ლი დე ფორესტს უკაბელო telephone-ის საკითხში. 1913 წელი.


სინამდვილეში შანსი არაა, რომ ოდესმე ხელოვნური თანამგზავრები გამოყენებული იქნებიან telephone-ის, telegraph-ის, სა-television ან radio-კავშირგაბმულობის გასაუმჯობესებლად აშშ-ში.
ტუნის ავგუსტუს კრავენი, აშშ-ის ფედერალური კავშირგაბმულობის რწმუნებული. 1961 წელი.


ადამიანების შეყვანა მრავალსაფეხურიან rocket-ში, შემდეგ მთვარეზე გაშვება და იქ სამეცნიერო დაკვირვებების წარმოება, ცოცხლად გადარჩენა და შემდეგ დედამიწაზე დაბრუნება ჟიულ ვერნისეულ ოცნებას წარმოადგენს. ვიქნები თამამი და ვიტყვი, რომ მსგავსი რამ არასდროს მოხდება, მიუხედავად იმისა, როგორ განვითარდება ტექნოლოგია მომავალში.
ლი დე ფორესტი, ამერიკელი მეცნიერ-გამომგონებელი. 1926 წელი.


rocket-ები ვერასდროს შეძლებენ, გავიდნენ ჰაერს გარეთ.
New York Times, 1936 წელი


იმ მოწყობილობებით ფრენა, რომლებიც ჰაერზე მეტს იწონიან, არანამდვილი და ნაკლებად მოსალოდნელი რამაა, თუ არა შეუძლებელი.
საიმონ ნიუკომბი, კანადელ-ამერიკელი ასტრონომი და მათემატიკოსი. 1902 წელი, 18 თვით ადრე ძმები რაიტების გაფრენამდე.


ჰაერზე მძიმე მოწყობილობით ფრენა შეუძლებელია.
ლორდ კელვინი, ირლანდიელი მათემატიკოსი, ფიზიკოსი და მშენებელი, ბრიტანეთის სამეფო საზოგადოების თავმჯდომარე (president). 1895 წელი.


ბოინგ 247-ზე დიდ თვითმფრინავს ვერასდროს ააგებენ.
ბოინგის იმჟამინდელი მშენებელი, 1933 წელი. ბოინგ 247 მხოლოდ 10 კაცს იტევდა.


ბირთვულ ძალაზე მომუშავე მტვერსასრუტები 10 წელიწადში სინამდვილე იქნება.
ალექს ლოიტი, მტვერსასრუტების დაწესებულების Lewyt Corp.-ის თავმჯდომარე. New York Times, 1955 წელი.


ყველაზე სულელური შეცდომა დავუშვით, ასეთი ბომბები მოქმედებაში არასდროს მოვლენ და ამას ვამბობ, როგორც აფეთქებების მცოდნე. 
საზღვაო ადმირალი უილიამ ლიჰი, აშშ-ის თავმჯდომარე (president) ჰარი ტრუმანთან საუბრისას 1945 წელს atom-ური ასაფეთექბლის შესახებ.


atom-ის გახლეჩით მიღებული ძალა ძალიან მცირეა. ვინც იმედოვნებს, რომ atom-ების გარდაქმნით ძალის წყაროს მიიღებს, სულელურ აზრებსაა აყოლილი.
ერნესტ რუტერფორდი, 1917 წელი. მან პირველმა გახლიჩა ატომი.


ცხენი მუდამ იქნება ადამიანის სამსახურში, თვითმავალი კი რა არის – სიახლე, რომელიც მალევე მიეცემა დავიწყებას.
მიჩიგანის ბანკის თავმჯდომარე (president) ჰენრი ფორდის ვექილთან საუბრისას, მას შემდეგ რაც Ford Motor Company-ში დახმარებაზე უარი უთხრა. 1903 წელი.


ამერიკელებს telephone-ებბის მოთხოვნილება აქვთ, ჩვენ – არა. უამრავი წერილის მაცნე ბიჭი გვყავს.
სერ უილიამ პრისი, დიდი ბრიტანეთის წერილის მთავარი მშენებელი, 1878 წელი.


ამ telephone-ს ძალიან ბევრი უარყოფითი მხარე აქვს საიმისოდ, რომ მნიშვნელოვნად ჩაითვალოს კავშირგაბმულობის საშუალებად. ამ მოწყობილობას არანაირი ღირებულება არ გააჩნია.
ულიამ ორტონი, Western Union-ის თავმჯდომარე (president), 1876 წელი, როცა ალექსანდრ გრაჰამ ბელი ცდილობდა, თავისი გამოგონება დაწესებულებისთვის მიეყიდა.


მსოფლიო ბაზრის შესაძლებლობა ასლის გადამღები მანქანებისთვის არის მაქსიმუმ 5000.
IBM-ის წარმომადგენლობა xerox-ის დამფუძნებლებთან საუბრისას. 1959 წელი.


უნდა ვაღიარო, რომ ვერ წარმომიდგენია, რა სარგებელი უნდა მოიტანონ წყალქვეშა ნავებმა. მათი მცდელობა წყალქვეშ ჩასვლისა შემადგენლობის დახრჩობითა და ფსკერზე ჩაძირვით დასრულდება.
ჰერბერტ ჯორჯ უელსი, ბრიტანელი სამეცნიერო საოცრებების (fantastic) მწერალი, 1901 წელი.


მალე გაირკვევა, რომ rentgen-ის X სხივები ფარსია და მეტი არაფერი.
ლორდ კელვინი, 1883 წელი


აზრი, რომ ეს რკინის ეტლები კავალერიას ჩაანაცვლებს, შეუსაბამოა. შეიძლება ითქვას, ღალატიც.
ბრიტანელი ფელდმარშალი დუგლას ჰაიგი, tank-ების წარდგენისას, 1916 წელი.


როგორ, ბატონო, თქვენ იმას ამტკიცებთ, რომ შესაძლებელია გემმა ქარისა და დინების საწინააღმდეგოდ იცუროს გემბანის ქვეშ ცეცხლის დანთებით? ძალიან გთხოვთ, მაპატიეთ, მაგრამ ამ სისულელის მოსასმენად დრო არ მაქვს.
ნაპოლეონ ბონაპარტი რობერტ ფალტონთან თბომავალზე საუბრისას, 1800-იანი წლები.


ცვლად დენზე მუშაობა დროის ფუჭი ხარჯვაა, მას მაინც არასდროს არავინ გამოიყენებს.
ამერიკელი გამომგონებელი ტომას ედისონი, 1889 წელი.


სახლში ჩაწერა მუსიკას მოკლავს.
ბრიტანეთის phono-ცხრილური წარმოების (BPI) მოწოდება 1980-იანებში. დაწესებულება ირწმუნებოდა, რომ radio-დან kaset-აზე ჩაწერის თვისება მუსიკალურ შემოქმედებას ბოლოს მოუღებდა.
(გვერდის შემქმნელი: არ ვიცი რამ განაპირობა, მაგრამ 2000-2010 წლებში ნამდვილად ბოლო მოეღო მუსიკალურ შემოქმედებას როგორც უცხოეთში ასევე განსაკუთრებით საქართველოში)


television მალე წარსულს ჩაბარდება.
მერი სომერვილი, მეცნიერი და სწავლული მრავალ არეში, ძირითადად მათემატიკასა და ასტრონომიაში. 1948 წელი.


television მალე დაკარგავს ძალაუფლებას ბაზარზე. ხალხი დაიღლება ყოველ საღამოს ამ ყუთის ყურებით.
დერილ ზანუკი, ჰოლივუდის მწარმოებელი, მწერალი, მსახიობი და დამდგმელი. 1946 წელი.


ძვირფასო ბატონო პ: ქვეყნის წყალგაყვანილობის ბადეს საფრთხე ემუქრება გადაადგილების ახალი მეთოდით, რომელსაც რკინიგზას უწოდებენ… როგორც მოგეხსენებათ, სამგზავრო ეტლები გადაადგილდებიან უზარმაზარი სიჩქარით – 25 კმ/სთ-ით, რაც საფრთხეში აგდებს მგზავრების ჯანმრთელობასა და სიცოცხლეს, ხოცავს გზაში შემხვედრ ცხოველებს, აშინებს ქალებსა და ბავშვებს. ღმერთს, ცხადია, არასდროს სურდა, ადამიანებს ასეთი საშინელი სიჩქარით ემოძრავათ.
მარტინ ვან ბურენი, ნიუ-იორკის რეგიონის გუბერნატორი, 1830 წელი.


შეუძლებელია სარკინიგზო მატარებლის მაღალი სიჩქარით გადაადგილება, რადგან მგზავრები ვერ ისუნთქებენ და დაავადებით დაიხოცებიან.
ექიმი დიონისის ლარდერი, ბუნების სიბრძნეთმეტყველებისა და ასტრონომიის მეცნიერი, ლონდონის უნივერსიტეტი. 1830 წელი.


მართალია, აზრობრივად და მოწყობილებრივად შესაძლებელია television შეიქმნას, მაგრამ მიმაჩნია, რომ ვაჭრობისთვის და შემოსავლებისთვის განუხორციელებელი ოცნებაა, რომელზე ფიქრშიც დროს ტყუილად ვკარგავთ. 
ლი დეფორესტი, ამერიკელი რადიომშენებელი. 1926 წელი


radio-ს მომავალი არ გააჩნია.
ლორდ კელვინი, 1897 წელი.


მუცლის ღრუ, მკერდი და ტვინი ყოველთვის მიუწვდომელი ადგილები იქნება ქირურგებისთვის და მათზე მოქმედება არ განხორციელდება.
სერ ჯონ ერიკ ერიქსონი, ქირურგი. 1873 წელი.


ეს ვირუსი ვერაფერს დაგვაკლებს.
დოქტორი პიტერ დუსბერგი, ბერკლის უნივერსიტეტის molecule-რული biologic-ის მეცნიერი shids-ის ვირუსის შესახებ. 1988 წელი.


ჩემი მოსაზრებები არავის სარწმუნოებრივ გრძნობებს არ შელახავს, რადგან ამის მიზეზს უბრალოდ ვერ ვხედავ.
ჩარლზ დარვინი, წიგნი სახეობათა წარმოშობა. 1859 წელი.


აინშტაინის ე.წ. მოსაზრებები უბრალოდ ბოდვაა იმ ადამიანისა, რომელსაც გონება დაბინძურებული აქვს ”ლიბერალურ-თავისუფლებრივი” სისულელეებით, ამიტომ ის სრულიად მიუღებელია გერმანული მეცნიერებისთვის.
დოქტორი ვოლტერ გროსი. 1940 წელი.


გათხრა ნავთობისთვის? გავთხაროთ მიწა იმისთვის, რომ იქ ნავთობი ვეძებოთ? თქვენ გიჟი ხართ!
მუშები ედვინ დრეიკთან საუბრისას, რომელთაც ამ უკანასკნელმა თავისი გეგმა წარუდგინა 1859 წელს.


ლუის პასტორის მოსაზრება microb-ებზე სასაცილო ზღაპარია.
პიერ პაშე, ტულუზას physiologic-ის მეცნიერი. 1872 წელი.


რისი გამოგონებაც შეიძლებოდა, უკვე გამოვიგონეთ.
ჩარლზ დუელი, საგანგებო რწმუნებული აშშ-ის patent-ების სამსახურში. 1899 წელი.

რამდენიმე წელიწადში თვითმავლებს დასაკეცი ფრთები ექნებათ, რომელთა გაშლისას თვითმავალი გაფრინდება.
ედი რიკენბეიკერი, გაზეთი “Popular Science”. 1924 წლის ივლისი.


კარგი მაგრამ.. რაში შეიძლება ეს ოდესმე გამოგვადგეს?
რობერტ ლოიდი, IBM-ის აღმასრულებელი ხელმძღვანელი microprocessor-ის შესახებ საუბრისას. 1968 წელი.


თავისუფლება 1950 წლიდან არსებობას შეწყვეტს.
ჯონ ლენგდონ დევისი, წიგნი “A Short History of the Future”. 1936 წელი


წლების შემდეგ, ოღონდ არა ჩემს სიცოცხლეში, ქალებიც გახდებიან პირველი-დესპანები.
მარგარეტ ტეტჩერი, მომავალი პირველი-დესპანი. 1969 წლის 26 ოქტომბერი.


თვითმავლებმა თავისი განვითარების მწვერვალს მიაღწია და მისი გაუმჯობესება ან განვითარება ნაკლებად მოსალოდნელია.
გაზეთი “Scientific American”. 1909 წლის 2 იანვარი.


თვითმფრინავები ყურადსაღები სათამაშოებია, მაგრამ სამხედრო ღირებულება არ გააჩნიათ.
მარშალი ფერდინანდ ფოში, მოხერხების (strategy) მეცნიერი. 1911 წელი.


უმნიშვნელო იმედიც კი არ არსებობს, რომ atom-ური ძალა ოდესმე ხელმისაწვდომი იქნება.
ალბერტ აინშტაინი, 1932 წელი.


როცა პარიზის გამოფენა დაიხურება (1878 წ), მასთან ერთად დავიწყებას მიეცემა ელექტრული განათება და მალე აღარავის ეხსომება.
ოქსფორდის მეცნიერი ერასმუს უილსონი. 1878 წელი.


საკითხში გაცნობიერებულ ხალხს კარგად მოეხსენება, რომ შეუძლებელია, ხმა გადაიცეს სადენების საშუალებით და გინდაც შესაძლებელი იყოს, პრაქტიკული ღირებულება არ ექნება.
გაზეთი “The Boston Post”. 1865 წელი.


ამერიკელებს თვითმავლებისა და მაცივრების წარმოება კარგად ეხერხებათ, მაგრამ საჰაეროში არაფერი გამოუვათ. ისინი უბრალოდ ცრუობენ.
ჰერმან გერინგი, ნაცისტური გერმანიის საჰაერო მიმოსვლის (Luftfahrt) დესპანი, 1942 წელი.


საქართველოს პრემიერმინისტრი ბიძინა ივანიშვილი: „ქართველები არ ვართ ყრუები, შეგახსენებთ, ჩვენ 30-წლოვანი კულტურა გვაქვს“ (ვიდეო)


საქართველოს პრეზიდენტი მიხეილ სააკაშვილი: როცა ყველა ერთმანეთს ეთანხმება ქვეყანაში, ეს სასაფლაოა ქვეყანა არ არის.


შინაგან საქმეთ ყოფილი მინისტრი ირაკლი ოქრუაშვილი:
“ქართველი მეღვინეების უმეტესობა ცდილობდა ცუდი ღვინის რეალიზება მოეხდინა რუსეთში, რადგანაც რუსეთში ფეკალური მასების გაყიდვაც კი შესაძლებელია.


დიდება უფალს

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s